مرد بايد قد بلند باشد
پيرهن مردانه بپوشد
ته ريش داشته باشد
و ................
مرد بايد با وجود تمام غرورش مهربان باشد
و با وجود تمام سختي هايش عاشق باشد .
مرد بايد قد بلند باشد
پيرهن مردانه بپوشد
ته ريش داشته باشد
و ................
مرد بايد با وجود تمام غرورش مهربان باشد
و با وجود تمام سختي هايش عاشق باشد .
وصیت کردن شاه ، سلامان را
در وصیت نامه آمد : " پسرم این دنیا برای کسی پایدار نیست . انسان نیز آرزو هایش پایانی ندارد. خردمندان با دانش و دینداران را به فرماندهی منصوب کن . بدان هر چه امروز انجام دهی چون دانه ای است که در مزرعه می کاری و محصول خوب یا بد را در آن دنیا برداشت می کنی .
برای هر کار از افراد متخصص و با تجربه در آن کار استفاد کن و بدان موفقیت هر کار به دلیل تجربه و دانش انجام دهندگان آن بوده است .
بر نحوه گرفتن وجوه (مالیات و غیره ) از مردم دقت کن ، مبادا این کار همراه جور و ستم باشد . هنگام بخشش به نیازمندان دقت داشته باش با ستمگری مال مردم را مگیر و جیب آن ها را خالی مکن ، تا خزانه خود را پُر کنی . با این کار اشتباه تو نیازمندان فقیر تر می شوند و تو نیز این مال را در راه گناه خرج خواهی کرد . این روش حکومت داری موجب تباهی و از بین رفتن حکومت تو می شود .
تلاش کن دادگری در مملکت تو رونق یابد . تو باید شاهی نیکوکار و دادگر باشی . سرهنگان و فرماندهانت باید مطیع تو باشند و ستمگران را نابود کنند و خود ستمگر و همکار و یاور ستمگران نباشند.
وزیرانی دانا و درستکار را برای خود برگزین ، تا امور مملکت را به نحوی نیکو مدیریت کنند و با مستمندان ، با مهربانی و با ستمگران قهرآمیز رفتار کنند .
کاراگاهانی راستگو درستکردار و نیک اندیش داشته باش تا پنهانی اخبار ستم و نیکوکاری فرماندهان و منصوبین تو را گزارش دهند . خلاصه آن که ستمکار و بی دین ، نادان ترین فرد جامعه است و وجودش سودی به حال تو و مردم ندارد . در نهایت کار دین و دنیای خود را به افراد دیندار بسپار .
مراد از این قصه تنها صورت قصه نیست .
در هر داستان یک هدف اصلی وجود دارد که باید با دقت و موشکافانه به آن پی برد . وقتی داستانی را می شنوی ، با دقت به معنی و هدف آن توجه کن . تو باید در این داستان مقصود و منظور از مفاهیم واژگان و عباراتی چون : شاه ، حکیم ، تولد سلامان بدون مادر ، کامیابی ابسال از سلامان ، آتش افروخته ، دریای وسیع ، جزیره اقامت سلامان در دریا ، علت دست کشیدن سلامان از ابسال و شخصیت زهره که در آخر داستان ، دل سلامان را می رباید و یاد ابسال را از ذهن او پاک می کند ، بفهمی . باید سراپا گوش و هوش باشی و دقیق به هدف نهفته در متن داستان دست یابی .
در بیان مقصود
وقتی آفریدگار جهان را خلق کرد ، نخست "عقل" را آفرید . روش و سلوک عقل ، ده مرحله دارد که دهمین مرحله آن "مثر" در جهان است . از آن جا که این نیرو سرچشمه ی به وجود آمدن همه چیز در جهان است . نام آن را " عقل " گذاشتند . عقل یا مثر علت به وجود آمدن سود و زیان ، نیک و بد ، روح متعالی و نفس حیوانی است . همه آن ها تحت فرمان و احسان و بخشش عقل هستند . در این داستان "شاه" دارای صفات کامل "عقل" است . راهدان یا "حکیم" کسی است که راه رسیدن به این صفات و فیوضات بالا را می داند . "سلامان" همان ، جان یا انسانی پاکدامنی است که بدون پیوند پدر و مادر ، از پدری بدون جفت به وجود آمده است . "ابسال" نمادی از تن شهوت پرست و صفات پست است که در وجود انسان به صورت طبیعی وجود دارد . جان و تن با یکدیگر زنده اند و شادی آن ها به وسیله درک محسوسات (حواس پنجگانه) است ، محسوسات همان چیزی که موجب عشق و عاشق شدن آن ها شده است . "دریا" یی که سلامان و ابسال در آن احساس آسودگی می کنند ، نمادی از شهوت های انسانی و لذات زودگذر دنیوی است . همه مردم در "موج" های دریا گرفتارند و به دلیل غرق شدن در این لذات از درک حق و حقیقت دور شده اند . "احساس بیگانگی کردن ابسال و دوری جستن او از سلامان" نشانگر سنی است که انسان هنوز بالغ نشده و حس شهوانی نداشته و به مسیر انحطاط نیفتاده است . "میل سلامان به شاه شدن" برای به دست آوردن تخت و تاج نشانه هوشیاری انسان و روی آوردن انسان به وادی عقل و عاقل شدن او است . "آتش برافروخته" نشانه ریاضت و کار هایی است که هوای انسان (ابسال) را می سوزاند و جان انسان با دست شستن از شهوات حیوانی خود ، باقی می ماند . "به یاد گذشته افتادن سلامان" نشانه عادت انسان به عادات گذشته است . "وصف زیبایی های زهره " به وسیله حکیم برای برقراری الفت و دوستی بین جان و روح است تا عشق ابسال را فراموش کند . "زهره" کیست ؟ " او کمالات بلند مرتبه انسانی است که با دستیابی و وصال به او جان انسان به جایگاه رفیعی می رسد . و موجب زیبایی عقل می شود تا سلامان بتواند به شکل انسانی متعالی ظاهر شود . " به اختصار رموز این گفتار را گفتم . تا با با اسرار و راز های داستان آشنا شوی . حال این بخش را به پایان می برم . پروردگار خود به نیکی های هر فرد آگاه است .
کارت پستال نوروز ۹۳
کارت پستال نوروز ۹۳
کارت پستال نوروز ۹۳
عکس های نوروز 93, عیدنوروز ۹۳, نوروز ۹۳, کارت پستال, کارت پستال عید, کارت پستال عید بزرگ, کارت پستال عید نوروز, کارت پستال عیدنوروز, کارت پستال نوروز, کارت پستال نوروز ایرانیان,
این همه زائر ، این همه قطره ی تشنه ، سراغ از دریا می گیرند و در تب جرعه ای زلال در صحنش جریان می یابند ، مثل اشک ، در التهاب رسیدن . در اشتیاق یافتن.یافتن چه؟ یافتن صفتی که این بار حرمش را از آن منظر خواهیم دید.صفتی که امام صادق به پسرشان موسی علیهما السلام می فرمود : عالم آل محمد از توست.کاش می دیدمش.هم نام امیر المومنین است...
و هر کس در هر مسیری که جهادش باشد شهادتش هم از آن باب است.امام رضای شهید راه علم.و این بار زیارت را دگر گونه ادراک خواهیم کرد.انچنان که باید باشد.و زیارت یعنی دیدار ، دیدار امام در چهره و جلوه ا ی که هست.
در این کتاب مهمان لحظه های زیارتش می شویم اما این بار زیارت امام رضا علیه السلام را با این نگاه می خوانیم : امام رضایی را زیارت می کنیم که شهید راه علم است...
عازم مشهد شدم تا با تو درد دل کنم
بودنت را می کنم این گونه باور بیشتر
آموزش ساخت گل صد پر با بلندر
برای ساخت این گل زیبا شما به بلندر ، چسب حرارتی ، ساقه گل آماده نیاز دارید ( کاغذ بلندر یا فومی از فروشگاه های گلسازی و خرازی قابل تهیه است ).
بلندر را به شکل مستطیلی با ابعاد ۲۰ سانتیمتر در ۸ سانتیمتر برش بزنید ( اندازه ها را میتوانید تغییر دهید ) ، مستطیل را تا کنید و دو سر آنرا با استفاده از چسب حرارتی به هم متصل کنید.
بخش بالایی بلندر را برش های طولی و یک اندازه بزنید ( بخشی که چسب خورده پایه کار است ) ، پس از برش بلندر را رول کنید و با کمک چسب به هم متصل نمایید.
ساقه را با استفاده از چسب به بخش پایینی گل متصل کنید سپس با دست به گل آماده شده فرم دهید ، پیشنهاد میشود برای زیبایی بیشتر این گل را در رنگ های متنوعی تهیه کنید.
نکته : میتوانید برای اینکه گل دارای سایه روشن باشد پیش از برش زدن و رول کردن بخش پایینی کار رابا رنگ تیره تری رنگ امیزی کنید ، پنبه یا ابر را به مقداری رنگ اغشته کنید و روی بلندر بکشید.
این یکی دیگه از انجمن نوشت های سابقمه که معلومه موقع نوشتنش خیلی حال خوبی نداشتم ، ولی دوباره دیدن و خوندنش حال خوبی بهم داد ...
عادت ِ چشمه بودن
وقتی از ته دل خندیدم و برای اولین بار موقع خنده قطره اشک تو چشام برق زد ، وقتی تمام وجودم سرشار از شوق و شور داشتنش بود ، یکی اومد و خیلی آروم و خونسرد ، با یه لبخند معنی دار بهم گفت که رفت ، تموم شد ...
به نبودنش به ندیدنش به نداشتنش ، عادت کن ...
به ذره ذره مردن و تموم شدن ، عادت کن ...
نمی دونم چرا یادم رفته بود کیم و کجام و این روزای تلخ ِ آزار دهنده تقدیر منه ...
نمی دونم چرا دل بستم به دوستای پاک ، دوستی های پاک ، به خنده های از ته دل و به زندگی ...
.
یه این خنده های الکی ، به این گریه های گاه و بی گاه ، به رفتن آدما و به خاطره شدن روزای قشنگ ، عادت می کنیم ...
یاد می گیریم که فراموش کنیم و به فراموش کردن هم ، عادت می کنیم ...
نه قضاوت می کنم نه انتخاب ، چشمه می مونم برای دل خودم با یاد خاطره های قشنگ و هیچوقت یادم نمی ره که اینجا فقط یه محیط مجازیه با اتفاقات مجازی ...
خنده ها ، گریه ها ، دوستی ها ، دشمنی ها ، لج و لج بازی ها ، قهر ها و آشتی های مجازی ...
تلخم می دونم ، به تلخی چشمه هم عادت می کنیم ...
.
چشم هام رو می بندم و تمام اتفاقات بد رو فراموش می کنم ...
ما همه خوبیم ...
ما همه پاکیم ...
ما فقط به سنگ بودن عادت کردیم ، همین ...
خدایا ...
همین که بر زبانم هر چند کم
همین که در یادم هر چند گهگاه
همین که می نویسم
خدایا
و اجازه میدهی که بنویسم
پس میدانم که فراموشم نمیکنی
خدایااااااااااا
...
حسابرسی داخلی
حسابرسی داخلی جایگاهی والا در سیستم کنترل داخلی دارد و مدیریت واحدهای اقتصادی را در انجام مسئولیتها و وظائف خود از طریق تقویت کنترلها یاری می کند.حسابرسی داخلی بخش مهمی از یک مدیریت اثر بخش در تمام واحدهای اقتصادی به شمار می آید و طبق رهنمودهای حسابرسی وجود آن ضروری است و با توجه به الزامات گسترده حسابدهی،در مورد استفاده از منابع،بویژه منابع عمومی،نمی توان توجیهی برای عدم وجود واحد حسابرسی داخلی ارائه کرد.
آموزش ساخت گل صد پر با بلندر
برای ساخت این گل زیبا شما به بلندر ، چسب حرارتی ، ساقه گل آماده نیاز دارید ( کاغذ بلندر یا فومی از فروشگاه های گلسازی و خرازی قابل تهیه است ).
بلندر را به شکل مستطیلی با ابعاد ۲۰ سانتیمتر در ۸ سانتیمتر برش بزنید ( اندازه ها را میتوانید تغییر دهید ) ، مستطیل را تا کنید و دو سر آنرا با استفاده از چسب حرارتی به هم متصل کنید.
بخش بالایی بلندر را برش های طولی و یک اندازه بزنید ( بخشی که چسب خورده پایه کار است ) ، پس از برش بلندر را رول کنید و با کمک چسب به هم متصل نمایید.
ساقه را با استفاده از چسب به بخش پایینی گل متصل کنید سپس با دست به گل آماده شده فرم دهید ، پیشنهاد میشود برای زیبایی بیشتر این گل را در رنگ های متنوعی تهیه کنید.
نکته : میتوانید برای اینکه گل دارای سایه روشن باشد پیش از برش زدن و رول کردن بخش پایینی کار رابا رنگ تیره تری رنگ امیزی کنید ، پنبه یا ابر را به مقداری رنگ اغشته کنید و روی بلندر بکشید.
آموزش ساخت گل صد پر با بلندر
برای ساخت این گل زیبا شما به بلندر ، چسب حرارتی ، ساقه گل آماده نیاز دارید ( کاغذ بلندر یا فومی از فروشگاه های گلسازی و خرازی قابل تهیه است ).
بلندر را به شکل مستطیلی با ابعاد ۲۰ سانتیمتر در ۸ سانتیمتر برش بزنید ( اندازه ها را میتوانید تغییر دهید ) ، مستطیل را تا کنید و دو سر آنرا با استفاده از چسب حرارتی به هم متصل کنید.
بخش بالایی بلندر را برش های طولی و یک اندازه بزنید ( بخشی که چسب خورده پایه کار است ) ، پس از برش بلندر را رول کنید و با کمک چسب به هم متصل نمایید.
ساقه را با استفاده از چسب به بخش پایینی گل متصل کنید سپس با دست به گل آماده شده فرم دهید ، پیشنهاد میشود برای زیبایی بیشتر این گل را در رنگ های متنوعی تهیه کنید.
نکته : میتوانید برای اینکه گل دارای سایه روشن باشد پیش از برش زدن و رول کردن بخش پایینی کار رابا رنگ تیره تری رنگ امیزی کنید ، پنبه یا ابر را به مقداری رنگ اغشته کنید و روی بلندر بکشید.
قابل توجه استقلالی ها و پرسپولیسیا…..تولیگ استقلال۳ تا قهرمانی داره لنگی ۲ تا داره. تو جام حذفی استقلال ۶ تا قهرمانی داره لنگی ۵ تا داره. تو آسیا استقلال ۲ تا قهرمانی داره لنگی فعلا تو حسرتش مونده. بازیایی که مقابل هم داشتن استقلال ۲۴ بار برده لنگی ۱۸ بار برده.خوب حالا بچه ها خودتون قضاوت کنین….!!!!؟؟؟؟من دیگه چیزی نمیگم………..
دیدن این تصاویر هم خالی از لطف نیست
اگه کسی رو داری
که صب با صدای خوابالو
به اولین کسی که زنگ میزنه توایی...
و شب تا بهت نگه شب بخیر خوابش نبره...
کسی که حواسش هست وقتی رو چیزی حساسی، ناراحتت نکنه
و دنبال راه های جدید برای خوشحال کردنت باشه...
کسی که بگه تا آخرین لحظه عمرم برای رسیدن بهت تلاش میکنم...
♥قدرشو بدون و از دستش نده♥
همین...
- آشنایی بیشتر با گروه انیمیشن سازی فاطمه الزهرا(س) :
- دیدارها :
- در توفیق دیدار با امام خامنه ای(مدظله العالی) که مورد عنایت ایشان بود ، ضمن عرض ارادت و بوسه بر دستان پاک و معظم ایشان محصولات تولیدی مجموعه خدمت ایشان تقدیم گردید .
- گوشه ای از صحبت های آقای نادر طالب زاده در مورد انیمیشن پیام راشل کوری در برنامه راز از شبکه چهار سیما :
آقای عظیما انیمیشن بسیار زیبایی ساختند که هم امسال و هم پارسال برگزیده جشنواره عمار شدند.آقای عظیما کار انیمیشن را خیلی متفاوت ، خیلی با جرات و به صورت بسیار آینده نگر پیش می برند.
- گوشه ای از صحبت های آقای فرج الله سلحشور کارگردان فیلم حضرت یوسف (ع) در مورد انیمیشن پیام راشل کوری :
من به عنوان یک فیلم ساز که سی سال تجربه فیلم سازی و نویسندگی دارد صادقانه می گویم خدا را شاهد می گیرم و در برابر این زیبایی و ظرافتی که در این اثر بکار رفته بود واقعا احساس عجز می کنم این زیبایی ، این فضا سازی ، نقاشی ، رنگ آمیزی و حرکت دوربین همه این ها یک بی نظیر است .
من خودم این همه زیبایی را ندیده بودم تبریک می گویم و از مسئولین انتظار دارم از این اثر حمایت کنند . باور کنید می توانیم سینمایی به جز سینمای هالیوود داشته باشیم.این ها همان جوان ها یی هستند که مقام معظم رهبری (مدظله العالی)به آنها امید بستند.امروز من به وجد آمدم.امروز(که این اثر را دیدم) به خودم می بالم.
- گوشه ای از صحبت های سردار نقدی ، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مورد انیمیشن پیام راشل کوری
این انیمیشن یکی از کارهای خوبی است که با کمترین هزینه آیندهای را که ما منتظر آن هستیم را به تصویر کشیده است.
سردار نقدی با اشاره به پویانمایی پیام راشل کوری ۲ این انیمیشن یکی از کارهای خوبی است که با کمترین هزینه آیندهای را که ما منتظر آن هستیم را به تصویر کشیده است.
ساختمان ریس حیاطی /اثار ملی ایران
ساختمان تاریخی ریس حیاطی در داخل محوطه گمرک آستارا گفت
بنابر تحقیقات و استعلام از کارمندان بازنشسته گمرک آستارا ساختمان در سال ۱۲۰۵ هجری شمسی همزمان با ساخت ساختمان گمرک ساخته شده است
ساختمان برای خانه سازمانی و اقامت مدیر گمرک استارا ساخته شده بود و در زبان محلی ریس حیاطی گفته می شد توسط یک بلژیکی ساخته شده است با نقش و معماری اروپایی شرقی و با بام سفالی که مختصص آستارا قدیم بود.
به گفته مدیرکل گمرک استارا دکتر بخشی : با توجه به اینکه ساختمان تاریخ گویا آستارا و کشور آست و از آثار ملی است طی مصوبات در گمرک آستارا و نامه نگار ی و پی گیری ویژه از طریق اداره گمرک استارا با نمایندگی سازمان گردشگری و میراث فرهنگی درخواست ترمیم تخصصی ساختمان مطابق معیار سازمان شده است و برای اینکه صدمه به ساختمان ریس حیاطی که از اثار ملی است نشود تحت حفاظت اداره کل گمرک آستارا می باشد
مدیرکل گمر ک آستارا تصریح کرد : این ساختمان اوراق هویت ملی و شهرستانی است و با توجه به قدمت این ساختمان بصورت ویژه امور پی گیریی می شود تا انشا الله امور ومراحل قانونی مرمت ساختمان را سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گیرد
خبرنگار و محقق : دکتر محمد علی هالو
صدای پای بهار در آخرین روزهای سال صدا از طبیعت و چشمههای جوشان استارا شنیده میشود ,در آستارا صدای پای بهار میآید
زمستان با سپری شدن آخرین روزهای سال در حال اسبابکشی از حوزه جغرافیایی استارا و لوندویل است.
سال ۹۲ برای برخی تجلیگر خاطرات شیرین و
به یادماندنی و برای عدهای تلخ بوده، اما باید دانست که خصلت روزگار
آمیخته با لحظههای تلخ و شیرین زیادی است و انسان موفق و سربلند از
تلخیها درس گرفته و شیرینهای بزرگی را برای خود رقم میزند.
زمستان امسال با تمام سختیها و فراز و
نشیبهای اخیر بار و بنه سفر خود را آماده کرده است و جای خود را به بهار
زیبا و دلنشین میسپارد.
صدای پای بهار اکنون از درون طبیعت بکر و چشمههای جوشان آستارا و لوندویل شنیده میشود و درختان پوششی سبز به خود گرفته است.
بسیاری از درختان استارا و لوندویل شکوفه داده و گیاهان زیبایی در طبیعت قد علم کردهاند.
فریاد «بهار بهار» از عمق جان طبیعت
آستارا به گوش میرسد و بوی گلهای همیشه بهار ورودی روستاهای آستارا را
خوشبو کرده و در تدارک فضای دلانگیز برای گردشگران خود است.
عکاسان طبیعت از چند روز قبل در حال به
تصویر کشیدن صحنه به صحنه رویش بهار هستند تا زیبایی آن را در خاطرهها
ماندگار کنند و خبرنگاران بخصوص عکاس آستارا فرشاد فاضلی مقدم در شکار
تصویر از مناظر و طبیعت استارا در حال عکاسی می باشد .
خداوند صفایی دلنشین در فصل بهار قرار داده و بهار این صفای پرمهر را برای بهره همگان در صفحه طبیعت گسترانیده است.
فصل بهار تجلیگاه قدرت بیهمتای الهی است و روحی دوباره در کالبد طبیعت بیجان و افسرده میدمد.
فصل بهار پیامآور عشق، رویش دوباره، سرور و آشتی بوده و با آمدنش به دلها سرور و به جانها معرفت میبخشد.
پرندگان در فصل بهار نغمه و سرود فرحبخش و تازه سر میدهند و انسانها را به مهرورزی، گرهگشایی و همگرایی فرا میخوانند.
جنب و جوش آدمها در این روزها صدای پای
بهار را نزدیکتر میکند، خانههایی که آغوش پرمهر و صفا را برای استقبال
از مهمانان بهاری میگشاید
یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد
رابه تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت
را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شماعزیزان مسئلت مینماییم
فرا رسیدن سال نو ایرانی را به هموطنلن
ایرانی تبریک می گوییم امیدوارم سالی خوب و خوش داشته باشند و مشکل تحریم و
گرانی تمام .. دکتر محمد علی هالو /dardnews.ir
فرماندار آستارا:
پایانه مرزی آستارا دریچهای متصل به اروپا است
فرماندار آستارا گفت: پایانه مرزی آستارا دریچهای متصل به اروپا، روسیه و کشورهای آسیای میانه است.
خبرگزاری فارس: پایانه مرزی آستارا دریچهای متصل به اروپا است
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا،
سیروس شفقی عصر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از مرمت، بهسازی، زیباسازی
و پاکسازی رودخانه مرزی آستارا اظهار کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا
پیشانی نظام و تنها نقطه مرز خشکی استان گیلان است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آستارا
در مرز آسیا و اروپا قرار دارد ورودی پایانه مرزی در هنگام ورود گردشگران
خارجی باید در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.
فرماندار آستارا پایانه مرزی این بندر
ترانزیتی را دریچهای برای وصل به اروپا، روسیه و کشورهای آسیای میانه و
نیز مرز زمینی بین ایرانـآذربایجان دانست.
وی گفت: پایانه مرزی آستارا به عنوان
محل ورود کالای حمل شده با ترانزیت کالا و ورود گردشگران از طرف اروپا و
کشورهای آسیای میانه محسوب میشود.
شفقی با اشاره به اینکه کالا از طریق
ایران توسط تریلرهای جادهای به عراق ترانزیت میشود، خاطرنشان کرد: صادرات
محمولههای ایرانی به وسیله جاده به آستارا و از این بندر به روسیه و
کشورهای آسیای میانه و اروپا صورت میگیرد.
به گفته وی، کالا با تزانزیت از اروپای
غربی در مدت ۱۵ روز یا در مدت ۵ تا ۱۰ روز از روسیه و کشورهای آسیای میانه
به آستارا میرسند و از آستارا از طریق جاده به مقصدهای نهایی در ایران
فرستاده میشوند.
به گزارش فارس، مدیر کل گمرک و مدیر
پایانه مرزی آستارا و معاونان و مسئول روابط عمومی فرماندار و فرماندهی هنگ
مرزی و مسئولان از عملیات داخل پایانه و رودخانه مرزی آستاراچای بازدید
کردند.
عملیات پاکسازی و زیباسازی روی این
رودخانه مرزی با چند دستگاه لودر و تلاش کارگران خدماتی و نیروهای وظیفه
هنگ مرزی با کارگذاشتن سیم خاردار و … انجام شد.
رودخانه مرزی آستاراچای در کنار دریای خزر و مرز بین جمهوری آذربایجان و ایران است.
در آن سوی مرز، شهر آستارای گیلان در ایران قرار دارد و رود آستاراچای بخش ایران و جمهوری آذربایجان را از هم جدا میکند.
هنگامی که از شمال و طرف لنکران به بخش
آستارا نزدیک میشویم سماوری بزرگ در کنار جاده قرار دارد و شهر آستارا بین
دریا و کوههای «توالش» جای گرفته و دارای ساحل شنی است.
کشتزارهای برنج در این ناحیه خودنمایی میکند و رودخانه مرزی آستاراچای یکی از مهمترین رودهای گیلان به شمار میرود.
ماهیگیران آستارا و جمهوری آذربایجان به صورت مشترک از رودخانه آستاراچای استفاده میکنند ضمن اینکه این رودخانه ۲۵۰ متر طول دارد
—————————
عملیات بهسازیو زبیا سازی و پاکسازی رودخانه آستارا چای و پل مرزی و محوطه پایانه مرزی آستارا بمناسبت عید باستانی نوروز ۱۳۹۳ ایرانی
۱-اجرای فاز اصلی طرح جامع توسعه پایانه مرزی در سال آینده نه چندان انجام می شود و این طرح با تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار به اجرا خواهد آمد.
۲-عملیات بهسازی از سردر پل مرزی تا در ترانزیتی گمرک به طول ۱۰۰ متر انجام می شود.
۳-شهرداری آستارا ، پایانه مرزی ، اداره راه و شهرسازی و هنگ مرزی و اداره کل گمرک آستارا با همکاری امکانات مورد نظر در اجرای عملیات بهسازی و ریبا سازی محوطه پایانه مرزی مشارکت داشتند.
۴-عملیات بهسازی از سردر پل مرزی تا در ترانزیتی گمرک به طول ۱۰۰ متر انجام می شود.
۵-کارهای که انجام شده است :ایجاد فضای سبز ، گلکاری ، همسطح کردن مسیر ، رنگ آمیزی ، ایجاد فضای تبلیغاتی سالم و تاثیرگذار و تابلوهای خوش آمدگویی به مسافران خارجی از جمله کارهایی است انجام شده است.
سال خوب و خوشی برای هموطنان ایران زمین و گردشگران خارجی آروز داریم … دکتر محمد علی هالو
تصویر اختصاصی از خبرنگار فارس – گیلان- آستارا
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا:
اقتصاد مقاومتی گامی برای رسیدن به استقلال اقتصادی است
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: ابلاغ سیاستهای اقتصاد
مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گامی بزرگ برای رسیدن به استقلال اقتصادی
است.
خبرگزاری فارس: اقتصاد مقاومتی گامی برای رسیدن به استقلال اقتصادی است
بیژن خالقوردیپور عصر امروز به مناسبت روز ملی حمایت از مصرف کنندگان در گفتوگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: اختصاص یک روز از سال به حقوق مصرف کننده و پیشبینی مرجعی برای جبران خسارتهای مصرف کنندگان و مبارزه با متخلفان نشان دهنده رویکرد مسئولان به اهمیت موضوع و تبدیل آن از عرصه شعار به عمل است.
وی با بیان اینکه مصرف کننده حقوقی دارد، تصریح کرد: حق برخورداری از اطلاعات کامل، حق انتخاب، حق برخورداری از ایمنی و حق برخورداری از حمایت دولت جزو حقوق مصرف کنندگان است..
این مسئول موضوع حمایت از حقوق مصرف کنندگان را از جمله اهدافی دانست که دولتها برای تامین منافع عمومی جامعه با اعمال سیاستهای حمایتی خود از آنها در مقابل خیل وسیع تولید و عرضه کنندگان کالا و خدمات دنبال میکنند.
وی ادامه داد: این مسئله هر روز با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوریهای جدید چهره تازهای به خود گرفته و ابعاد گستردهتری پیدا میکند.
خالقوردیپور گفت: موضوع حمایت از حقوق مصرف کننده ایجاب میکند تا در کنار مسایل حقوقی، تدابیری اتخاذ شود که تولیدکنندگان با احساس مسئولیت و انگیزه بیشتری برای رعایت حقوق مصرف کننده به تولید و عرضه کالا بپردازند.
وی یکی از راهکارهای عملی ایجاد انگیزه در تولید کنندگان برای رعایت حقوق مصرف کننده را تشویقهای مستقیم و غیر مستقیم دولت از تولیدکنندگان عنوان کرد.
رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت آستارا هدف از انتخاب روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان را کمک به ایجاد رقابتی سالم و تشویق واحدهای تولیدی و خدماتی برای حمایت موثرتر از حقوق مصرف کنندگان و حرکتی نو برای طرح این موضوع به روشهای غیر معمولی عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: از سال ۸۰ سازمان حمایت برای ایجاد انگیزه و تشویق واحدهایی که به حقوق مصرف کنندگان احترام گذاشته و برای رعایت حقوق مصرف کنندگان تلاش میکنند ضمن اعطای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان، از واحدهای منتخب در همایشی تجلیل میکند.
خالقوردیپور حمایت از تولید کننده و مصرف کننده را بهعهده دولت دانست و تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران گامهای بزرگی برای استقلال اقتصادی کشور برداشته شده است اما باید این گامها بزرگتر شود تا به استقلال اقتصادی دست یابیم.
وی ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری را گامی بزرگ برای رسیدن به استقلال اقتصادی ذکر کرد
بندر آستارا از باستان تاکنون با تصاویر
۱-بندر آستارا از زمان هخامنشیان وجود داشته است و عکس فوق این موضوع را ثابت می کند
اسماعیل اسدی دارستانی خبر نگار فارس در آستارا
۲- درزمان رضاشاه پهلوی بخاطر جنگ سرد غرب و شرق و احتمال خطر شوروی که سیاست آن زمان در مرز تاسیسات مهم را جمع آوری کردند… امکانات بندر آستارا به بندر انزلی ارسال شد و بندر انزلی به رونق افتاد و اسکله چوبی و خط آهن از اسکله روبروی گمرک کنونی کنده شد.
۳- دکتر شاپور مرحبا ( سه دوره نماینده بندر استارا ) با سعی و تلاش و رایزنی زیاد ( باکمک فنی و کارشناسی فیروز توشه و آستارایی اصیل و متخصص ) در سال ۱۳۷۱ خورشیدی در مجلس بندر چند منظوره آستارا را بودجه اش را تصویب و رسما آستارا با سعی و تلاش و کوشش دکتر شاپور مرحبا برای آولین بار بعداز برداشته شدن اسکله چوبی آستارا دارای بندر چند منظوره شد و هما کنون با سعی تلاش دکتر صفر نعیمی همرزم هشت سال دفاع مقدس که نماینده استارا در سال ۱۳۹۰ شد راه وی را ادامه و در صدد پیشرفت بندر می باشد…این بندر چند منظوره یادگار دکتر شاپور مرحبا فرزند اصیل و انقلابی آستارا است …
۴- دکتر شاپور مرحبا همزمان در سال ۱۳۷۱ پی گیر منطقه ویژه اقتصادی آزاد آستارا بود که منطقه ویژه اقتصادی آستارا یادگاروی می باشد و اگر کم کار ی نمایندگان و مسئولان بعداز ایشان بود حالا آستارا قبل بندر انزلی منطقه ازاد تجار یبود و آستارا مستحقق منطقه آزاد تجاری بود و دکتر مرحبا در سال ۱۳۷۱ کمیسیون ویزه منطقه ازاد آستاراغ را در مجلس ایجاد کرد که متاسفانه نا تمام بود و طرح دیگر وی منطقه ویزه اقتصادی بود که در زمان نماینده اسبق دلق پوش تصویب اما تاکون اجرایی نشده است و در گیلان ارداده ای برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا نیست .. زمینهای مورد نظر و تعریف شده توسط یغماگران زمین و ساحل تصرف و یا ویلا و خانه ساخته شده یا دروسعت زیاد با سندسازی در داخل حیات وحش سند گرفتن و برق و اب و.. و این جای تعجب است …چطور و چگونه من نمی دانم ..بیشتر نمی نویسم چون فردا حال و حوصله محاکمه ندارم چون زمین خواران و یلا سازان غیر قاونی درمحوطه زمین منطقه ویزه گردن کلفت هستند ..من هم یک انسان تنها و بدون حامی هستم…
دکتر محمد علی هالو…../درد نیوز /عقاب سفید /dardnews.ir
———————
معرفی شرکت صاحب امتیاز و اداره ککنده بندر آستارا
سابقه شرکت کاوه در بندر آستارا (نقشه)
در سال ۱۳۸۸ این شرکت طی قرارداد بلند مدت ۴۰ ساله با سازمان بنادر و دریانوردی، ساخت و بهرهبرداری از بندر آستارا با سرمایهگذاری ۳۰۰ میلیارد ریال را در فاز اول آغاز نموده است. که در فازهای دوم و سوم این مبلغ به ۷۵۰ میلیارد ریال بالغ خواهد گردید.
فعالیت شرکت کاوه در بندر آستارا
نوع فعالیت این بندر، کالا، فرآوردههای نفتی و مسافری بوده و مساحت آن ۵۵ هکتار میباشد. ظرفیت کالاهای متفرقه و نفتی این بندر در فاز اول به ۵/۳ میلیون تن خواهد رسید.
• ظرفیت اسمی بندر، سالانه ۵/۳ میلیون تن میباشد.
• اشتغالزایی مستقیم: ۲۵۰ نفر
• اشتغالزایی غیرمستقیم: ۱۰۰۰ نفر
• مساحت بندر: ۰۰۰/۵۵۰ مترمربع
• میزان سرمایهگذاری ساخت: ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۳۰۰ ریال (سیصد میلیارد ریال)
نوع فعالیت بندرآستارا
۱- کالا
2- فرآوردههای نفتی – مسافری
آدرس شرکت کاوه در بندر آستارا |
آستارا، میدان نیایش، اداره بندر آستارا |
تلفن : 93-5268190-0182 |
دورنگار : 5268194-0182 |
———————————————————————
————-
ازینا که واسش یه پ با یه ن میزارن:
حرفایه بالارو شاید هیچی ازشون نفهمی ولی اگه بفهمی میفهمی خیلی حرف بود توش!
بضیا یجوری با من حرف میزنن احساس میکنم هرزم:|
دلم خیلی وقته واسه کسی تنگ نشده!چه حس خوبیه لامصب:)
خستم...فقط همینو میدونم...
دلم میخاد با یکی فقط حرف بزنم:|
امضا:خودم...
همون جور که میدونین،یه چند روزی مهمون صندلی شما بودم،دیگه وقتش رسیده پایان این صندلی رو اعلام کنم.
همین جا از تمام کسانی که در داغ نگه داشتن این صندلی تلاش کردن،تشکر می کنم،ایشالا جبران می کنم[لبخند]
خوب از اون جا که هنوز وظیفه ی خطیر تعیین نفر بعد بر گردن منه،بهتره هر چه سریع تر بریم سر اصل مطلب[لبخند]
این دفعه تصمیم گرفتم نفرات بعدی،بله نفرات بعدی رو به شما معرفی کنم،راستش من دو نفر رو به عنوان کاندید برای دور بعد انتخاب کردم.این جاس که شما هم کلاسی های عزیز وارد ماجرا میشین و با اسم و فامیل خودتون رای میدین تا نفر بعدی مشخص شود[نیشخند][نیشخند][نیشخند]
بدیهی است که رای های با اسامی نامربوط،حین شمارش kotlet می شوند.
واما نفرات بعد . . .
= خانوم مهدخت اقدسی------چون با خانوم ریحانی اشتباه گرفته بودمشون،می خوام از دلشون در بیارم
=آقای امیر حسین نظری-------چون . . . این دیگه گفتن داره؟!!
از همه ی طرفداران صندلی HOT دعوت به رای دادن میشه،ببینم تا این جا صندلیمون چه قدر طرف دار داشته
DAME HAMATOON GARM
سرکشی تو چنان است که عنان گسیخته برمن میپیچی
لیک! این سرکشیات مرا سرسخت تر می کند
پس از چه رو دوری گزینم از تو
پیچک من! مال خودمی و موجب میلاد باورهای راسخ در من!
طعمِ لذتی تازه را بر من می چشانی وقتی رنجه هایت سترگیام می بخشد
و چه لذت بزرگی است لذت روییده در دل رنج!
پیوست: آلمتوزوماب،تحول جدید برای درمان مولتیپل اسکلروزیس (MS)
، فرقی نمیکند که لبخندت سهم من بود یا دیگری، فرقی نمیکند که خوشحال بودیم
یا ناراحت ،همین را میدانم که دوستت دارم ........و تو میشوی شروعِ حرف
زدن .خودخواهیم را ببخش !!!!!!ببخش که تو را به خواب میبینم !!ببخش که واژه
به واژه ی شعرم از تو داد میزند ببخش که من عاشقت هستم...
این همه گفتید : خواهرم ، حجابت .....
یه بار هم بگید : برادرم ، نگاهت ...!!
درباره راههای رسیدن به امام عصر (عج) در آخرالزمان مطلبی را از کتاب «زبور نور» نوشته محمدرضا رمزی اوحدی برای عموم علاقهمندان منتشر میکنیم که در ذیل میخوانید:
امام علی (ع) درباره ویژگیها و خصیصههای دوران آخرالزمان میفرمایند:
و آن زمانی است که (آخرالزمان) در آن نجات نمییابد مگر هر مؤمن بینام و نشان که اگر (در مجالس) حضور یابد شناخته نشود و هرگاه غایب باشد در جستوجویش برنیابند اینان چراغهای هدایت و روشنگران راه شبروانند که به فتنه و فساد و سخن چینی در میان مردم آمد و شد نکنند و دهان به عیبجویی از مردم و یاوهسرایی نگشایید برای آنها خداوند درهای رحمتش را باز میکند و از ایشان سختی عذابش را برطرف مینماید.
ای مردم زمانی بر شما خواهد رسید که اسلام در آن واژگون میشود همچنانکه ظرف واژگون گردد و آنچه در آن است بریزد … .
- یمان تمار میگوید: نزد امام صادق (ع) نشسته بودیم که به ما فرمود: «صاحبالأمر غیبتی خواهد داشت اگر کسی بخواهد در آن دوره دیندار بماند سخت در مشقت و در معرض مشکلات است».
و سپس فرمود: «صاحبالأمر غیبتی دارد و بنده خدا – برای حفظ دینش- باید تقوای الهی را پیشه کند و دو دستی به دین خود بچسبد.
- در کمالالدین صدوق به سند صحیحی از امام باقر (ع) آمده که فرمود: زمانی بر مردم خواهد رسید که امام آنها از ایشان غایب شود ای خوشا به حال آنان که بر امر ما پایدار بمانند … .
جابر گفت: عرض کردم ای فرزند رسول خدا بهترین کاری که مؤمن در آن زمان انجام دهد چیست؟
فرمود: حفظ زبان و خانهنشینی است.
- امام صادق (ع) فرمود: امام علی (ع) در حالی که بر منبر کوفه نشسته بود فرمود: «انالارض لاتخلوا من حجتالله عزوجل و لکن الله سیعمی خلقه عنها بظلمهم و وجورهم و اسرافهم علی انفسهم …».
خداوند زمین را از حجت خود خالی نمیگذارد و لیکن خداوند مردم را از دیدن او (امام مهدی (عج)) محروم میکند به خاطر ستم و ظلم و اسرافی که بر خود میکنند … .
پاسخ به سؤالی مهم
افراد زیادی میپرسند آیا امکان دیدار وجود نازنین امام عصر (عج) در دوره غیبت کبری وجود دارد یا نه؟
در پاسخ باید گفت با توجه به روایات زیادی که از طرف ائمه اطهار (عج) آمده، از مجموع آنها میتوان فهمید که به لحاظ دلایل عقلی و دلایل نقلی هیچ گونه محدودیتی در امکان زیارت آن حضرت در دوران آخرالزمان وجود ندارد.
اما در مورد آن جمله معروفی که امام زمان (عج) در توقیعی به نفی تشرف و دیدار صادر فرمودند که … «فمن ادعی المشاهدة بل خروج السفیانی و الصیحه فهو کذاب مفتر و …»
یعنی؛ در (دوره غیب کبری) هر کس ادعای مشاهده مرا قبل از خروج سفیانی و واقع شدن صدای آسمانی بنماید دروغگو و افتراء زن است؛ باید گفت با توجه به صدر و ذیل همان توقیع و سایر روایات از اهل بیت مقصود نفی دیدار نیست بلکه نفی ادعای وجود نائب خاص در دوره غیبت کبری است و امام برای جلوگیری از دکانداری عدهای فرمودند کذاب هستند و گر نه ممکن است عدهای خدمت امام برسند ولی مؤظف نیستند همه جا آن را مطرح کنند و جار بزنند امام در این فرمایش نفی دیدار نمیکنند،بلکه میفرمایند که اگر کسی گفت تکذیب کنید امام نفرمودند اصلاً نمیشود دید بلکه صرفاً اظهار آن را نفی کردند.
بنابراین میبینم علمای بزرگ شیعه مکرر به دلیل ضرورت، توفیق زیارت آن چهره عالمتاب را یافتهاند از جمله: مرحوم مقدس اردبیلی، علامه سید بحرالعلوم، مرحوم نخودکی، مرحوم حضرت آیتالله مرعشی نجفی، و از بزرگان و عرفا میتوان مرحوم رجبعلی خیاط را نام برد.
اساس خدمت امام زمان رسیدن، قلب پاک داشتن است و کسانی در شهر مبارک و با برکت قم هستند که به خدمت امام عصر (عج) مشرف شدهاند و حتی حضرت سکهای نقرهای که نقش روی آن خط زیبای «اشهد ان لا اله الا الله و محمد رسولالله و علی ولیالله» میباشد را از دست امام گرفتهاند.
و چه زیبا فرمود مرحوم حاج شیخ حسین فاضلی که: با دیدن امام عصر (عج) تمام لذتهای دنیا در چشم انسان حقیر و ناچیز میشود.
و به یک معنا:
تا من بدیدم روی تو ای ماه و شمع روشنم/ هر جا نشینم خرم و هر جا روم در گلشنم
دیدار او میسر است و شدنی و لیکن میتوان اینگونه گفت که تمامی نقص از ناحیه ماست و اشکال در شکل رفتار و کردار و گفتار ماست که ما را در حجاب انداخته و توفیق زیارت از ما سلب شده.
مرحوم فیض کاشانی میفرماید:
گفتم که روی ماهت از من چرا نهان است/ گفتا تو خود حجابی ور نه رخم عیان است.
همه از خداییم و بسوی او بر می گردیم... با نهایت تاسف و تاثر باخبر شدم همکار عزیزمان آقای برزگر دبیر کار و فناوری و نویسنده گرامی وبلاگ وزین بیقراران در غم از دست دادن برادر بزرگوار خود به سوگ نشسته اند. استاد عزیز وظیفه خود می دانم ضایعه فقدان اخوی گرامیتان را خدمت شما و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز سفر کرده علو درجات الهی را مسئلت نمایم. ان الله یحب الصابرین.
فكر كنم موضوع اصلى رو فهميدين گفتم قبل خوندنش موضوع رو بدونين كه دوست نداشتين نخونديد
مهلت ارسال تولید محتواهای الکترونیکی با موضوع کارگاه شماره 16 کتاب مبانی سوم ریاضی تا نیمه ی فروردین ماه 93 تمدید شد. لذا خواهشمند است همکارانی که قصد تولید محتوا را دارند تا 15 فروردین ماه 93 سی دی های خود را تهیه کرده و به گروه های آموزشی استان، بفرستند.
متن آهنگ چه قد خوبه 2afm
بیا آروم بگو در گوشم
دوسم داری بزار همه دورشن
از دور تو برن کنار
بزار حسودا همه کورشن
آخه من به تو وابسته ام
یا تو رو میخوام یا اصن
هیچ کسی دیگه به چش نمیاد
بس که خوشگلی تو لامصب
تو رو دوست دارم بس که شیک پوشی
منو دوست داری و نیست توش هیچ
وقتی تو دسترس نیس گوشیت
میشم مست اون بوی عطر تو
دست لای موی لختت
وقتی رو بروم میرقصی و
دنیا مال من میشه تو یه لحظه
چقدر خوبه
موزیکم تا خود صبح میکوبه
دستات چرا از دست من دوره
خوش میگذره به هرکی که بینمونه
***********
نیستی من داغونم
هستی خیلی آرومم
همه رفتارام و عکس العملام
پیش میره طبق قانونم
نمیشه شمرد خوشگلیاتو
ندارم اصن مشکلی با تو
حالا که تو رو بروم نشستی
واسه ام خمار نکن چشم سیاتو
بیا بقلم آهسته
تنها خوبیت شده باعثه
اینکه بخوام باهات بمونم
بقل کردن تو با حسه
پس اینو بدون حتی
بهتر از بودن صد تا
به هیچ کدوم محل نمیزارم
چون ندارم از این وقتا
چقدر خوبه
موزیکم تا خود صبح میکوبه
دستات چرا از دست من دوره
خوش میگذره به هرکی که بینمونه
***********
اوف رو چه مود خوبی
رفتی هستی خوبه روحیه
وقتی نیستی خرابه حالم
من فقط به تو علاقه دارم
خیلی چیزا رو تازه فهمیدم
خیلی حرفا راجبم میگن
ولی باید بشیم بیخیال همه ی
آدمایی که به ما فاز بد میدن
بدون همیشه هستم باتو
به کسی نمیدم اصن جاتو
تو بدترین شرایط روحیم
انرژی میگیرم از حرفاتو
میخوام باشی همیشه پیشم
توی مشکلات شریکت میشم
خودت بهتر از هرکسی میدونی
که علاقه ام به تو شدید بی شک
چقدر خوبه
موزیکم تا خود صبح میکوبه
دستات چرا از دست من دوره
خوش میگذره به هرکی که بینمونه
|
درباره شناخت عوامل موثر در بروز ناهنجاری های اخلاقی، ابتدا آن را بر دو
شاخه علل داخل خانواده و دیگری علل خارج از خانواده دسته بندی می کنیم. در این
نوشتار عمدتاً به علل خارج از خانواده پرداخته و سایر علل را به محل دیگر وا می
گذاریم. اخلاق و شخصیت رابطه تنگاتنگی دارد. شخصیت آدمی عبارت است از «مجموع
فعالیت های روانی، احساسات، افکار، عواطف و رفتار و کردار او که نمودار و ترجمان
آن فعالیت ها هستند.»[1] این شخصیت در تعامل با اطراف خود دست خوش تغییراتی می شود. و این تغییرات اجتناب
ناپذیر است. از ویژگی های مهم انسان «تحول و تطور پذیری» و «قابلیت شکل گیری های
گوناگون شخصیت است»[2] انسان
به گونه ای آفریده شده است که می تواند با آگاهی و آزادی در محدوده ای نسبتاً
گسترده راه خود را بر گزیند و در همان راه منتخب خود، «شخصیت» و هویت فکری،
اخلاقی و فرهنگی خویش را شکل بخشد. اگر تکامل پذیری و قابلیت تغییر در طبیعت و گوهر وجود انسان نبود، علم اخلاق و
سایرعلوم تربیتی نیز متصور نبود. بیشترین تاثیر پذیری انسان در زمان نوجوانی
است. پس از دوره نوجوانی، مرحله جوانی است که در این دوران نیز تأثیرات مثبت و
منفی بر اخلاق، بسیار مهم و قابل اهمیت است. علّت اصلی در آسیب پذیری این دو مرحله
یکی غلبه احساسات بر وجود فرد، و دیگری محدودیت تجربه است. در این دوره احساسات
مالک اصلی آدمی شمرده شده و با تمام قدرت انسان را مسخّر خود می نماید. از سوی
دیگر، فقدان تجربیات اجتماعی موجب می شود که این گروه سنی نتواند معادلات پیچیده
محیط ارتباطی خود را بدقت ارزیابی کند. 1) از عوامل مهم در دوره جوانی و نوجوانی که بیشترین تأثیرات را در بروز
ناهنجاری های اخلاقی بوجود می آورد، بحث تهاجم فرهنگی است. تهاجم زمانی اتفاق می
افتد که فرد خارج از خانواده و بدون پشتوانه اعتقادی با تبلیغاتی مواجه می گردد،
که سعی در فروپاشی نظام اعتقادی حاکم بر جامعه را دارد ابزار های تبلیغاتی از
جمله کتاب، مجلات، نوار، لباس و نوع پوشش، فیلم و سریال، موسیقی، ورزش و ... با
تمام قوا تلاش می کند تا فرد را از درون بدون هویت نشان داده تا آن گاه در قالب
تمدن، فرهنگ خود را غالب کند. فرهنگ مهاجم، ابتدا سعی در آن دارد تا ایمان نسل
نو را به فرهنگ و معتقدات سست و متزلزل سوق دهد. در مرحله بعد خلأ آرمانی و
فرهنگی موجود را با جلوه های پر زرق و برق و فریبنده اش پر کند و او را به
انقیاد فرهنگی در برابر غیر خودی بکشاند و نسلی زبون و وابسته به بیگانه تربیت کند.
نمونه های تاریخی نشان می دهد که تهاجم فرهنگی، پدیده ای نو و منحصر به عصر و
نسل ما نیست، رد پای آن را می توان در نقطه نقطه تاریخ پر فراز و نشیب اسلام
مشاهده کرد. حتی در سایر ادیان آسمانی می توان ردّ پای تهاجم فرهنگی را
موشکافانه جستجو کرد.[3] اندلس
یا اسپانیای امروز مهر داغی است بر پیکره مسلمانان که دشمن با رخنه به داشته های
جوانان، آنان را ابتدا از درون تهی کرد آن گاه، قرن ها به عقب راند. 2) دومین عامل در بحث عوامل خارج از خانواده، عامل معاشرت و دوست یابی است. در
متون دینی از پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ نقل است که فرمودند: المرءُ
علی دین خلیله؛[4] هر کس
به دین دوستش است. مقصود این است که اگر شما با کسی دوست بشوید، دین او را هم
پذیرفته اید. در نهج البلاغه تعبیری است بدین مضمون: مجالسه اهل الهواء منساه
للایمان.[5]واژه
منساه دو احتمال دارد یا مصدر است به معنای فراموشی و یا اسم مکان است به معنای
فراموش خانه. یعنی نشست و برخاست با مردم هوا پرست و غافل از خدا؛ فراموشی ایمان
است. و یا فراموش خانه ایمان است. در قرآن خداوند خطاب به پیامبرانش از موانع
رشد و تکامل نام می برد یکی از آن عناوین «صدّ عن سبیل الله» و هم خانواده های
آن است.[6] یعنی
در بیرون از خانواده هستند کسانی که مانع رشد و تکامل و رسیدن به خدا می شوند.
هم چنین مقدار مانع می تواند عامل اصلی بروز اخلاق و رفتار های غیر انسانی شود.
مثل ظلم و تعدّی، روی آوردن به خدایان دروغین، پیروی از خرافات و...، بنابر این
معاشرت عامل مهمی است که نباید افراد و خانواده ها آن را دست کم بگیرند. تكیه
كلام معتادان این است که امان از رفیق بد، آن ها ما را معتاد کردند... . 3) سومین نکته ای که باید مورد بررسی قرار گیرد، بحث اشتغال است. هرگاه جامعه به
بیکاری و واردات سوق پیدا کند، ریشه های فساد و ناهنجاری هم یکی یکی پیدا می
شود. کار، مایه سازندگی و بیکاری، اصل و اساس تخریب زندگی است. وقتی انسان به
حدّی از شعور و استقلال دست یافت، لازم است برای ادامه زندگی خود، راه تأمین
نیازهای خود را به دست خود پیدا کند. خانواده و حکومت، در راه رسیدن به این هدف،
بایسته است که بیکاران و کارجویان را یاری دهند. بیکاری عامل مهمی در بروز
اختلالات روانی و رفتار های پرخاش گرانه است. وقتی شخص در جامعه احساس بی هویتی
کرد و از سوی دیگر توان تأمین نیازهای اولیه اش را نداشت به کار خلاف کشیده می
شود. ایجاد انگیزه کار و آموزش حِرَف و قوانین کار و بازار یابی و... سرعت
بیشتری به رشد و تکامل به جوانان می بخشد. حدیث معروفی از پیامبر ـ صلی الله
علیه و آله و سلم ـ است که فرمود: ملعون من القی کلّه علی الناس؛[7] کسی که
سنگینی (زندگی) خود را به دیگری بیندازد، ملعون است. در جای دیگر از پیامبر ـ
صلی الله علیه و آله و سلم ـ نقل است که هر گاه کسی را می دیدند که شغل و حرفه
ای ندارد می فرمود: «از چشمم افتاد».[8] 4) چهارمین عامل از عوامل بروز اخلاق و رفتار های غیر انسانی نوع و شکل حکومت
است. به قول معروف: الناس علی دین ملوکهم.[9] مردم
بر اساس اندیشه و دین حاکمیت، رفتار می کنند. نظام سرمایه داری، انسان ها را به
سوی سود طلبی و سنجش بر اساس اقتصاد سوق می دهد و نظام کمونیستی، مردم را به سوی
بیگاری کشیدن، استثمار، نظام صهیونیست مردم را به خشونت و تجاوز و نظام بعث عراق
(صدام) نیز به سوی ظلم و خون ریزی و ارعاب و سایر نظام ها هر کدام به نوعی در
تخریب افراد نقش دارند. امّا نظامی که قرآن آن را ترسیم کرده است بدین قرار است:
حکومت صلحاء با اقامه نماز و زکات و امر به معروف و نهی از منکر است، الذین ان
مکناهم فی الارض اقاموا الصلاه.[10] افراد
صالح وقتی به حاکمیت می رسند، اقامه نماز می کنند. سمبل یک زندگی ایده آل پرستش
معبود است. پرستش نشان از تکامل و رشد اخلاقی است. تمام هدایت ها در سایه نماز است و تمام
فساد ها به خاطر خروج از توحید است. حکومت اسلامی، مردم را به سوی اخلاق نیک
دعوت و از هر گونه تبعیض و ضد ارزش منع می کند، این شیوه باعث می شود تا مردم در
سایه آرامش و رأفت اسلامی زندگی خوبی داشته باشند. حکومت اسلام بر اساس عدالت
است. این عنوان از بسیاری از ناهنجاری ها جلوگیری می کند. 5) پنجمین عامل در بروز اخلاق تأثیرگذار، محیط عمومی و افراد جامعه است. محیط
خواه محیط آموزشی باشد یا محیط کار و یا محیط زندگی، تأثیر فراوانی در کردار و
رفتار انسان ها می گذارد. مراقبت در محیط هایی که به طریقی مدیریت خاص دارند، در
سالم سازی آن موثر است و هر وقت این مراقبت به حداقل رسیده است نشانه های آن را
می توان به سادگی مشاهده کرد. تعامل با افراد کم سواد، بزه کار و دارای سوء
پیشینه، معتاد، بیکار، و ماجرا جو همواره مشکل ساز بوده است. پاک سازی محیط از
لوث این گونه افراد در جلوگیری از ترویج فرهنگ بزهکاری یا تربیت ناسالم بسیار
موثر است بنابر این پنجمین عامل به بحث جامعه شناسی مربوط است که این مقوله را
نمی توان نادیده گرفت. از جمله محیط های عمومی، محیط های ورزشی است. ورزش در
سالیان اخیر از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. تمایل جوانان به ورزش و میادین
ورزشی از بحث برانگیزترین مسائل حکومت ها است. پایان یک مسابقه مهم و جنجالی را
می توان پیش بینی کرد. طرفداران دو تیم معروف پس از پایان مسابقه، به خیابان ها
ریخته و با شکستن شیشه و چراغ های مغازه ها و بانک ها و هم چنین حمله به اتوبوس های
عمومی و ایجاد راه بندان در خیابان ها و به هم زدن آرامش شهر و... که همگی نشان
می دهد این ورزش از یک بدن سازی ساده فراتر رفته و به یک میتینگ سیاسی تبدیل شده
است. ورزش و میادین آن، در رشد و یا عدم آن در جوانان بسیار موثر است. این رفتارها می
تواند از انسان های سالم، افرادی پرخاشگر، عصبی، بد زبان، اهل دعوا ساخته و
بسیاری از ناهنجاری ها را به دنبال بیاورد. در حالی که در دهه های گذشته، ورزش و
ورزشکاری منجر به تربیت پهلوان می شد که آن شخص پهلوان در رساندن حق مظلومان و
یاری ستمدیدگان مانند یک رهبر عمل می کرد. اسوه و الگو در ورزش می تواند موجب
تربیت مثبت فرد شده و هم چنین می تواند در ساختار اخلاقی به گونه ای عمل کند که
از شخص متربی، انسانی با ارزش های منفی و خلاف رفتارهای اجتماعی و وجدانی بسازد. 6) ششمین علت از علل بروز رفتار های خلاف ادب، علّت فقر و ناداری است. فقر نقطه
مقابل غنا و بی نیازی است. در لا به لای سخنان بزرگان دین فقر را بزرگترین عامل
انحراف دین قلمداد کرده اند: «کاد الفقر ان یکون کفرا»[11] نزدیک
است که فقر به کفر گرائیده شود. یعنی تا مرز کفر چیزی به اندازه فقر نزدیک تر
نیست. کسی که توان اداره خود و زندگی اش را ندارد برای تأمین گرسنگی اش ممکن است
تمام ارزش های انسانی را زیر پا گذاشته و به هر کاری دست بزند. در بودجه اسلام و
حکومت اسلامی این مسأله پیش بینی شده است. اما این مطلب به عنوان اهداف کوتاه
مدت است. اسلام زکات را به عنوان عامل بازدارنده از فساد در جامعه اسلامی و
راهکار میانه مدت وکوتاه مدت پیش بینی کرده است. فقراء تا رسیدن به خودکفایی از
زکات مصرف کنند. و زکات در اقلام کشاورزی ـ دامداری و طلا و نقره مسکوک واجب شده
تا این که نیازمندان با مشکل مواجه نشوند. فقر در زندگی راه رسیدن به معنویات را
نیز مسدود می کند. از آدم گرسنه و برهنه توقع عبادت و پایبندی به اصول اخلاق را
نمی توان داشت اگر ابتدایی ترین نیازهای بشر تأمین نشود، فرصتی برای آموزش و
اخلاق بدست نمی آید. وجود رفتارهای ناپسند، تجمع جوانان بزهکار در محله های فقیر نشین بیشتر از مناطق
مرفه است. البته درآمد زیاد نوع فساد را نیز تغییر می دهد. این به معنای سالم
بودن محیط های مرفه نشین نیست بلکه نوع فساد در محله های فقیر نشین با غیر آن یا
کشورهای فقیر با کشور های پیشرفته متفاوت است. فقر باعث می شود که جوانان از پشت
میز درس و کلاس به افراد هم سن و سال و كم تجربه پناه ببرند. 7) هفتمین علت از علل بروز مشکلات اخلاقی، نداشتن الگوی اخلاقی و مربّی مورد
اعتماد است. ساختار نظام اخلاقی و تربیتی اسلام به گونه ای ترسیم شده است که در
آن الگوی تربیتی نیز پیش بینی شده است. نقش رهبری و زعامت جامعه اسلامی از سوی خداوند بر عهده امامان معصوم گذاشته است.
در عصر غیبت این مهم به دوازدهمین پیشوای مسلمین واگذار شده است. شناخت این الگو
کمک بزرگی برای نظام مند شدن مباحث اخلاقی است و از سوی دیگر پیروی از افراد
ناشناخته، زعمای دروغین و کسانی که به دنبال منافع غیر الهی اند منجر به بروز
رفتار های خلاف شأن انسان می شود. با این بیان مهم ترین عامل در گمراهی اخلاقی
جامعه اسلامی، عدم شناخت حجت خداوند و الگوی کمال یافته است. در لا به لای
احادیث ما ابتدائی ترین نقطه برای شروع فساد اخلاقی و گمراهی در مسیر تکامل،
نشناختن جایگاه امامت معرفی شده است. از آن جا که امام، برنامه ریزی زندگی انسان را به عهده دارد با کنار گذاشتن وی،
مشکلات عدیده ای از جمله رفتار های غیر شرعی بروز خواهد کرد. خداوند بر انسان ها
اطاعت از امامت را واجب کرده است. و امام کسی است که با تأسی به قرآن، در هر عصر
وظایف عمده مردم را بیان می کند. وظایفی که هم جنبه اجتماعی دارد و هم جنبه فردی
دارد. وظایف فردی، فرد را آماده می کند تا بر پاره ای از مسائل خود چیره شده و
وظایف اجتماعی او را با جامعه اسلامی پیوند می دهد، در سایه اجتماع سالم است که
فرد می تواند به آن چه پیش بینی شده است دسترسی پیدا کند.[12]
[2] .
همان، ص 506.
[3] .
شرفی، محمد رضا، پیشنهاد های تربیتی، انتشارات تربیت تهران، 74، ص 163 ـ 165.
[4] .
طوسی، الامالی، ص 518، قال رسول الله ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ «المرء علی
دین خلیله فلینظر احدکم من یخلل؟ علی ـ علیه السلام ـ، فساد الاخلاق بمعاشره
السفهاء» بحار، ج 1، ص 160.
[5] . نهج
البلاغه، ص 150 از خطب علی ـ علیه السلام ـ، ج 1.
[6] . نساء
/ 167، نحل / 88، محمد 34، غافر 37 و .... .
[7] .
مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 74، ص 140
[8] .
علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 100، ص 9.
[9] .
عجلونی، کشف الخفا، ج 2، ص 311، با همین مضمون از علی ـ علیه السلام ـ، لا یصلح
الناس الا امیر برّ و فاجر.
[10] . حج /
41.
[11] . از
پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ، کاد الفقر ان یکون کفرا، بحار الانوار
علامه مجلسی، ج 27، ص 247.
[12] .
پیامبر ـ صلی الله علیه و اله و سلم ـ، ادنی ما یکون به العبد ضالا ان لا یعرف
حجه الله تبارک و تعالی و مشاهده علی عباده الذی امر الله عزوجل بطاعه و فرض
ولایته، کافی، ج 2/415، تألیفات مرحوم کلینی، رحمه الله علیه ـ.
|
این یعنی واقعن عاشقتم
برام گریه کردی
یعنی دیگه هیچ وقت هیچ کسی رو مثل من دوست نداری
وقتی یه زن کارش از گریه بگذره سکوت میکنه
و من سکوت میکنم
خوبیها را + «جمع» کنیم بدیها را - «منها» کنیم
شادیها را * «ضرب» کنیم غمها را ÷ «تقسیم» کنیم
تنفرها را زیر «√» رادیکال ببریم و محبتها را به ^ «توان» برسانیم
«انیشتن»
تعداد صفحات : 14